
22 Sep Está a túa peme realmente preparada para competir?
Se estás á fronte dunha peme, saberás o difícil que é levar a cabo a súa actividade nunha contorna como a actual, no que a incerteza, a complexidade e o cambio están á orde do día. Saberás o importante que é reaccionar a tempo. E seguro que tamén pronunciaches ou escoitaches moitas veces que a clave está na competitividade.
Pero, que é en realidade a competitividade? Se botamos a vista atrás, darémonos conta de que é un concepto relativamente novo. Fai 50 anos, as expectativas dos empresarios españois acababan coas súas fronteiras. Isto é, o seu obxectivo non era conquistar o mundo, senón gañar diñeiro dentro de España.
Con todo, as cousas cambiaron moito dun tempo para acó. A internacionalización dos mercados foi abrindo paso á globalización da economía. En consecuencia, as vantaxes do propio país xa non constitúen unha fonte competitiva relevante para as pemes. Isto provocou un xiro na forma de pensar e actuar das empresas, que son conscientes de que, no panorama actual, unicamente se saben manexar os seus recursos e capacidades distintivas, chegarán a ser verdadeiramente competitivas.
“Unicamente se saben manexar os seus recursos e capacidades distintivas, chegarán a ser verdadeiramente competitivas”
Agora ben, non é tarefa sinxela. E o certo é que resulta complicado para as pemes identificar cales son eses recursos e capacidades que, ben xestionados, permitiranlles obter unha vantaxe competitiva sostible a longo prazo. É dicir, en múltiples ocasións, as empresas non son capaces de proverse das ferramentas necesarias para poder competir no mercado global, no que o abano de competidores se amplía considerablemente. Algo que, levado ao extremo, podería mesmo provocar a súa desaparición.
Neste punto, cobra protagonismo o programa Re-acciona que, promovido pola Xunta e o Instituto galego de promoción económica (Igape) conta cun servizo gratuíto que axuda, a través dun diagnóstico, a medir a competitividade das empresas, a detectar os seus puntos débiles e a posibilidade de corrixilo acolléndose aos servizos que necesite.
Deste xeito logra axudar aos directivos para coñecer cal é a posición competitiva actual da empresa, orientando o seu futuro cara a unha mellora substancial a través do deseño dunha ruta ideal de cambio, establecendo accións consensuadas e colaborando coa peme na súa implantación; sempre co obxectivo de mellorar a súa capacidade competitiva.